Salı, Nisan 06, 2010

coca cola dersine çalışmış



Facebook'un en fazla üyeye sahip fan sayfası onlara ait, fwa'lı interaktif kampanyaları, happiness machine'leri hepsi gözümüzün önünde.sosyal medya pazarlamasında başarılı herifler, yapıcak bişey yok. günde 1.5 milyar adet satılıyormuş, bunu da söyliyim de iyice çenem yorulsun. yalnız yeminle ben içmiyorm, annem yasakladı 10 yıl oldu. şimdi, konumuz sosyal medya, hocamız coca cola:

ders 1: sosyal medya marketing her zaman marka tarafından sahiplenilen, desteklenen bir taktik olmalı. pazarlama, alıcıyla satıcı arasında bir savaştır ve hiçbir savaş taktiksiz kazanılmaz.

ders 2: günde 1.5 milyar satıyoruz, sosyal medyanın 1 numarasıyız ama her zaman herşey yolunda gitmez. sosyal medyada her an anti-emperyalist, feminist, markist, yogacı sağlıkistlerin saldırısına uğrayabiliriz. moderasyon şart.

ders 3: her zaman basit uygulamalarla kullanıcının karşısına çıkın. kullanıcının kafayı kullanmasını gerektirecek uygulamalar, katılımı kısıtlar. çünkü kullanıcı aslen salaktır ve tembeldir.

ders 4: viral bir strateji olmamalı,bütün planın bir parçası olmalı. (benim fikrim, bu madde büyük firmalar için geçerli. küçük işletmeler viralle büyük sonuçlar elde edebilir.)

ders 5: yasal engelleri temizleyin. gerekirse adalet bakanıyla temas kurun.

ders 6: her zaman işi bilenle çalışın. profesyonel hizmet alın. nedir sosyal medya, kıçımla yaparım demeyin.

ders 7: her yeni topluluk, her yeni platform yeni müşteri demek. müşteri kaçırmayın, hepsini önemseyin. unutmayın bir kutu kolanın fiyatı 1,5 lira.

* yazıyı yayınladıktan sonra coca-cola fan page'e üye oldum. 5 milyon 300 bin fanı var, ayrı bi şaşırdım. "moderasyon şart" diyen coke'un fan page'inde moderasyon yok. i hate coke yazdım, kaçtım. silincek mi diye bekliyorum.

Hiç yorum yok: