Perşembe, Nisan 01, 2010

WFA/RVD Global Advertiser Conference



Buyrun sıkıcı bir yazı daha… Dikkatinizi çekerim, haber niteliği taşıyor.

30 Mart-2 Nisan tarihleri arasında World Federation of Advertisers ve Reklamverenler Derneği işbirliğiyle gerçekleşecek Global Advertiser Week’in ilk gününden notlar:
Havaş Genel Müdürü, Fernando Rodés Vilà, markaların müşterilerle el ele vererek, dijital platformda “Sosyal Başkent” yaratmaları gerektiğini söyledi. İnteraktivitenin bu kadar gelişmesinin anlamının tüketicilerin kontrole geçmesi olduğunu da ekledi. Vila’ya göre markanın pazarlama mesajları sürdürülebilir ve şeffaf olmalı.

Vila’nın sosyal medya projelerini en beğendiği markalar şunlar: Nike, Danone ve Hyundai.

Vila, her şey bu kadar hızlı gelişiyorken, ajansların çok yavaş olduğunu da belirtti. Yine de ajansların geleceği hakkında çok karamsar konuşmadı ama şöyle dedi: “Bugün olmaz Ali, belki yarın…”

Facebook Avrupa genel müdür yardımcısı Blake Chandlee, “marka yönetici”lerinin, zamanla “kitle yönetici”lerine dönüşeceğini söyledi. Blake, reklam verenlere geleneksel mikrosite kampanyalarını daha da derinleştirip sosyal networklerle bütünleştirmelerini tavsiye etti ve Adidas örneğini verdi. Adidas’ın Facebook’ta 200 bin fan’ı var ve marka bu gruptan yıllık 20 milyon dolar kazanıyor.

Hiç yorum yok: