Çarşamba, Eylül 14, 2005

Göksel'i konuşuyoruz


Şimdiye kadar çıkardığı 3 albümle kendine has tarzını yaratan Göksel'in , ''Arka Bahçem'' isimli yeni çalışması piyasaya çıktı. Daha şimdiden ''Bi Seni Konuşurum'' adlı şarkı İstiklal Caddesi'ndeki müzik marketlerin yeni marşı oldu. Şimdiye kadar ailemizin şirin kızı olarak sevdiğimiz Göksel, yeni albümünde ''tuttuğunu koparan'', ''kadınsı'' yanını bizlere gösterecek. İşte Göksel'le yeni albümü üzerine yaptığımız söyleşi...

Son albümünüzden bu yana neler yaşadınız? Neler katıldı hayatınıza?

Evlendim!! Onun haricinde çok büyük bir değişiklik yok gibi görünse de kendimle ilgili değişimler yaşadım. Ben kendimi geliştirmeyi çok seviyorum. Okuyorum, gitar çalıyorum, daha iyi çalmaya çalışıyorum. Aynı zamanda ruhsal bir gelişim de yaşadığım bir dönemdeydim. Çünkü kendimi rahat bırakmaktan yola çıkarak, kendim üzerine çok kafa yordum.

Yeni albümden bahsedebilir misiniz bize; daha önceki albümlerden ne gibi bir farkı olacak?

Bildiğiniz, o kırılgan, çocuksu halim devam ediyor. Ama bu albüm enerjimin çok yükseldiği bir döneme denk geldi. O yüzden diğerlerine göre daha hareketli. Bir de kimselere göstermediğim ''tuttuğunu koparan, kadınsı'' tarafım yansıdı bu albüme.

Peki buna ne yol açtı birden? Bu değişimin nedeni ne?

Aslında bir değişim yok. Ben zaten hep böyleydim. Sadece zaman zaman ruh halim değişiyor, hep böyle dalgalanmalar yaşıyorum ben.

Depresyonla hüzünlendik, Firar’la hopladık zıpladık. Bu albümle bizi nasıl bir ruh hali bekliyor?

Tamamen cesur ve özgür olmaya davet eden bir albüm bu. Zaten albüm cesaret veren bir parçayla başlıyor. Ben nasıl hayata sıkı sıkı tutunuyorsam, beni dinleyenler de bu hissi alacak. Yeni bir başlangıç yapmak isteyen herkese önerebileceğim bir albüm.

Parçalarınızın söz ve müzikleri size ait, duygusal durumunuzun albümlerinize nasıl etkisi oluyor? Mesela bu albümünüzde evliliğinizin yansımaları var mı?

Gülüyor- Tam olarak evliliğimin yansıması denemez ama, artık bambaşka bir hayatın içindeyim. Evlilikle birlikte kendimi daha çok sorguladığım bir döneme girdim. İçten gelen, yani kendimle ilgili bir özgürlük arayışı içine girdim. Ve tüm bunlar, yaşadıklarım, duygu değişimlerim şarkılarımı etkiliyor tabiki.

İlk şarkınızda daha cesur ve daha güçlü olmaya karar verdiğinizi söylüyorsunuz. Önceden cesur olmanızı engelleyen şey neydi? Ya da şu an sizi daha cesur kılan şey ne?

Gülüyor- Aslına bakarsanız bu Türk toplumunun genel sorunu. Adını koymadığımız bir takım yasaklar var hani, tabular falan..O tabuları kıramıyoruz biz. Bunda aman ayıp olmasın, kimseyi kırmayayım endişesi de etkili oluyor tabiki. Mesela kırmamak için ayıp olmasın diye söylemediğmiz o kadar çok şey var ki..Bir kere hayır bile diyemiyoruz. Oysa hayır diyebilmek çok önemli.Ben de sonuçta 80 kuşağının bir üyesi olarak burda doğdum, büyüdüm. Tüm bunları fazlasıyla yaşadım. Ben, ''İçimde patlamaya hazır bir bomba var'' diyorum ama aslında sokakta yürüyen milyonlarca insan patlamaya hazır.

Peki yerleşmiş süregelen bu kabukları kırmanız birden nasıl oldu?

Demin tabulardan bahsettim ama bunları yıktığımı söylemedim. Sadece farkına vardım. Kendimi çok sorguluyorum, artık eskiye göre kendimi daha rahat bırakmaya çalışıyorum ama ''tamam, başardım!'' diye bir şey yok. Ama yeni bir şeye başlamak için karar vermek çok önemli, karar verince her şey yoluna giriyor. Ve ben de artık kararımı verdim!

Değişik bir müzik tarzınız var. Pek çok farklı kesimden insana hitap ediyorsunuz. Yaptığınız müziği siz nereye koyuyorsunuz?

Aslında öyle bir yer yok. Yeni bir yoldan gitmeye başladım ben. Kendi tarzımı oturttum ve bu da beni mutlu ediyor. İlla bir isim koymak gerekirse alternatif pop diyebiliriz.

Müziğinizin oluşumunda sizi etkileyen müzisyenler var mı?

Vega’dan Suzan’ın bende etkisi vardır kabul ediyorum. Onun dışında etkilenmek değil ama çok beğenerek dinlediğim pek çok müzisyen var. Hümeyra’dan Sezen Aksu’ya kadar severek dinlediğim çok sanatçı var. MFÖ, Bülent Ortaçgil..Son dönemde de Joss Stone diye bir kızcağız var-Gülüyor-Kızcağız diyorum çünkü çok genç henüz. Onu ve Maroon 5’ı çok beğendim.

Daha çok arabesk parçaların coverlarını tercih ediyorsunuz?

Arabesk parçaları cover yapmaktan korkmuyorum.

Peki özel bir tercih mi arabesk parçalar?

Ben arabesk müziği çok seviyorum. Mesela Orhan Gencebay'ın şarkılarının çoğuna bayılıyorum. Bu arada şöyle bir eleştiride bulunmak istiyorum. Alternatif müzik yapanların bir kısmı arabeski tamamen reddediyor. Bu, bana çok yanlış geliyor. Sonuçta biz burda doğduk, büyüdük. Arabesk müzikten etkilenmememize imkan yok. Bu müziği görmezden gelmek bizi bambaşka yerlere, batı özentiliğine kadar götürür. Çok güzel enstrümanlarımız var, bence bunları kullanmaktan çekinmemeliyiz. http://www.studyoimge.com/yazikazani_alt.aspx?yaziID=3594

Hiç yorum yok: