Çarşamba, Mart 24, 2010

90'larda ne vardı?



Pig Jockey'de gördüm, hatırladım. Hatırlamaz olaydım.

Pokemon Kartları
Kendini 6. Kattan atıp uçacağını sanan zeki çocuklardan bahsetme sıkıcılığına düşmeyeceğim elbette burada. Allahım nasıl bi şapşallıktı. Geçti di mi…




Tazo
Bizlerin taso dediği Japon çelikçomak oyunu. 90’larda cips satışlarını deli gibi artırmıştır. İçinden taso çıkacak diye, o cips paketleri nice pazarlıklara konu yapılmıştır. Hatta o dönem, ilk okullardaki para birimi bu taso olmuştu. Arkadaşlara, 5 tasoya gazoz, 3 tasoya simit alınırdı. Ben yine ucundan yakaladım o dönemi. Kaçırsam bilye dönemi çocuklarından olucaktım.



Teletubbies
"batarken güneş ardından tepelerin
geldi elveda zamanı teletabilerin"
Susam Sokağı’yla büyüyen çocuklardan bir sonraki kuşağın sabah programı… Koca götlü dört cinsiyetsiz karakterden oluşan Teletabilerin kol bastı videosu da şurada:
http://www.youtube.com/watch?v=TZitcRH8YaQ



Tamagotchis

1996 yılında dijital pet olarak ortaya çıkan Tamagoçiler ilk çıktığında hedef kitlesi 8-15 yaş arasıydı ama gördüler ki her yaştan şehirli, ofis insanı bu çılgınlığa sardı. Petinizi sanal olarak besliyorsunuz, oynuyorsunuz, uyutuyorsunuz. Hatta yanlış hatırlamıyorsam, tamagoçisine dalıp 2 gün bebeğini beslemeyi unutan bir kadın bile vardı. Sanal kedi, köpek olarak başlayan tamagoçi de tabii yine Japonların başının altından çıktı. Şimdi bütün interaktif acanslar müşterilerine “size tamagoçi yapalım,çok gidiyor” diyerek advergame’ler sunuyor. Bu yumurta şeklindeki aletlerin 2008 yılında tüm dünyada 70 milyon satması bu işgüzarlığı destekliyor tabii.




Yo-yo
İlk kez 1920 yılında Filipinli Pedro Flores’te görülen yo-yo’lar, 90’ların bir diğer fenomeni oldu.

Hiç yorum yok: