Pazar, Mart 14, 2010

Zeki çocuklar için oyun vakti






Oyuncak koleksiyoncusu Kerem Sabuncu “Erkekler hiç bir zaman büyümez” lafının yaşayan bir örneği ve bununla gurur duyuyor. 10 yaşındayken yolu Mecidiyeköy’deki Oyuncak Dünyası’na (muhtemelen şimdi yerinde dönerci vardır) düşüyor ve Star Wars karakterleri biriktirmeye başlıyor. O gün bugündür oyuncaklara meraklı olan Kerem işi büyütüyor ve Star Wars’tan Dunny ve Kidrobot’a terfi ediyor. Detayları fark etmeyi, incelemeyi sevenlere de oyuncaklarla haşır neşir olmayı öneriyor.

Evren Müberra Ünal

Kerem, senin oyuncak tutkunu olduğunu biliyoruz. Peki deli misin 30 yaşında hala paranı oyuncaklara yatırıyorsun? Bu nasıl bir tutku?
Eve her yeni oyuncak geldiğinde eşim de aynı soruyu soruyor: “Koca adam oldun, yakında baba olacaksın, ne bu oyuncak sevdası” diye... Aynı şekilde annem babam da “oğlum sana yeterince oyuncak almadık mı çocukken, anlamıyoruz ki” falan diyorlar... Oysa çok aldılar ve oyuncakları çok sevdim. Bu bitmeyen oyuncak sevgisinin sebebi de o aslında!

Eşin alıştı mı bu duruma peki?
Önceleri biraz daha mesafeli duruyordu ama “kadınlar peluş oyuncak sever” teorisini bir kez daha haklı çıkardım ve onu da Uglydolls’a sardım. Mutlu mesut bol oyuncaklı yaşıyoruz :)


Oyuncak koleksiyonuna nasıl başladın?
Oyuncak tutkusu çocukluktan geliyor. Star Wars first edition oyuncakları beni bu koleksiyon işine ilk başlatan şey oldu diyebilirim. Milk’in kurucularından Can Başyiğit’in hakkını yememem lazım! 4-5 sene önce benim bu tip şeylere ilgim olduğunu fark edip bazı web sitelerine yönlendirmişti. Biraz sitelerde gezip, bir-iki tane oyuncak ısmarladıktan sonra ipler koptu zaten!

Neden özellikle Dunny? Başka oyuncaklar da biriktiriyor musun?
Aslında işe Toy2R’ın Qee Toyz’ları ile başladım. Arkasından Dunny’ler geldi. Dunny’ler daha geniş ve tombul tipler oldukları için üstünde çok daha fazla detay oluyor genelde. O yüzden sanırım onlar Qee’lerin biraz daha önüne geçti. Qee ve Dunny dışında şimdilik Eboy’un Peecol serisinden birkaç eleman var, Tokidoki Cactus’lerinden birkaç parça var, büyük boy Kozik Labbit’im var.

Ne yapacaksın bunlarla ileride? Evde çok yer kaplıyor mu?
Bir ara sayıları iyice arttığında baya bir dağınık duruyorlardı. Sonunda İkea’dan aldığım cam bir vitrinde topladım hepsini. Ama biliyorum ki bir kaç ay sonra yeni bir vitrin daha almam gerekecek. Aslında güzel pleksi kutular yaptırmak istiyorum. Göz hizasında duvara asılacak, 2-3 raflı dikdörtgen prizma pleksi kutular. Gözlük dükkânlarındaki teşhir dolapları gibi bir şeyler var aklımda. Bakalım sayı arttıkça çözüm de üreteceğim mecburen...

En çok hangi tasarımcıların oyuncaklarını seviyorsun?
Son dönemlerde Kozik, Joe Ledbetter, Tokidoki, Eboy sevdiğim tasarımcılar. Önce tasarımı sevmek ve takdir etmekle geçiyor zaman, sonra aynı tarzı yeterince sevdiğini anlayınca tasarımcıya da merak salıyorsun, onun yaptığı farklı işleri takip ediyorsun...


Oyuncak koleksiyonculuğu bir yana asıl işin ne? İşinle mutlu musun?
Ben, reklam ajansında stratejik planlamacıyım. İşim de detaylarla ve incelemeyle ilgili; oyuncakları sevmemle aynı sebepler. Yani, işimi de seviyorum! Bir de tabi işimi yaparken çok ciddi trend takipçisi olmam gerekiyor. Bu da aslında yeni tasarımlar, gadgetlar ve oyuncaklar hakkında bilgili kalmamı sağlıyor.

Ofisteki masanda da var mı oyuncakların?
Tabi ki var. 5-6 tane blind box’lardan çıkan ve evde eşi olan Dunny ve Tokidoki cactus serisinden birkaç karakter var. Bir de Star Wars oyuncaklarımdan birkaçı var: Anakin’in Darth Vader’e dönüşümünü gösteren Darth Vader Matruşka oyuncağı ve Mighty Muggs’un Darth Vader oyuncağı var. Star Wars’daki robotlara benzediği için Wall-E’yi seviyorum, onun da minik bir figürü var.

İşte internetten sipariş verebileceğiniz birkaç link:

www.uglydolls.com, www.artoyz.com , www.atomplastic.com , www.kidrobot.com , www.frozenempiretoys.com , www.fugitivetoys.com , www.voltageland.com, www.bunlardanistiyorum.com

*Bu röportaj Hürriyet Gazetesi Kampüs ekinde yayınlanmıştır, tüm hakkı Kampüs'e aittir.

Hiç yorum yok: