Pazartesi, Mart 29, 2010

Pazarlama Canavarları için 5 Gerekli Sosyal Medya Aracı

Penn Olson, sosyal medya araştırmalarından bıkmıyor, her gün yeni bir grafikle karşımıza çıkıyor. Ben de bağımlısı oldum, ninni gibi geliyor artık ama napcan.
1. Facebook’u anlamak demek…
Facebook’la ilgili istatistikleri daha önce vermiştik. Kaçıranlar için: http://evrenmuberra.blogspot.com/2010/03/aklma-gelen-basma-geldi.html
2. Twitter bir kuştur, bunu kullanmayan puşttur…



Mart 2006’dan Mart 2010’a kadar 10 milyar tweet
İnternet kullanıcılarının %10’una ulaşabiliyor.
“Bu neymiş” diye girip profil açıp bırakanların oranı bir hayli fazla. Pek çok kullanıcı hesap açtıktan 1 ay sonra Twitter kullanmayı bırakıyor.


3. Sosyal medyayı kadınlar yönetiyor



4. Sosyal medya manzaralarına “hangi sosyal medya?” başlığıyla daha önce değinmiştik: http://evrenmuberra.blogspot.com/2010/03/hangi-sosyal-medya.html
5. Sosyal medya pazarlama planı yapmak elzemdir.
Planınızda şu başlıklar olmalı. Nerede olmalı, analizi iyi yapmak size kalmış:
. İçerik: Dünden daha önemli, yarın daha da önemli olacak. Neden milyonlarca blogger var sizce? Youtube ve diğer blog platformları bunun için var.
. Yorum: Facebook ve Twitter hesabınız olmak zorunda. Buradan gelen yorumlara açık ve hazır olmak zorundasınız.
. Online: Dijital pazarlama yalnızca sosyal medyadan ibaret değil üstadım. Arama Motoru Pazarlaması/Optimizasyonu, banner reklamları, kampanya siteleri planın diğer parçaları.
. Offline: Hey, dar kafalı olma adamım ha? Offline kampanyanın etkisini online’da da sürdürmek zorundasın. O yüzden offline – online 360 derece 365 gün ne diyoruz, kime diyoruz…
. Bağlılık: Müşterilerinizle aranızda iki taraflı bir iletişi kurmanın yegane yolu sosyal medyadır. Duymayan kaldı mı?

Hiç yorum yok: