Salı, Mart 23, 2010

ahlaklı çocuk şu Nike



Ethispher Enstitüsü’nün yeni yaptığı bir araştırmaya göre L’oreal, Ford ve General Mills “dünyanın en etik” şirketleri arasına girmiş. Hatta en tepe üçü paylaşmış. Enstitünün beyin takımının 3 bin şirket arasında yaptığı değerlendirmede; yönetimin şeffaflığı ve sektörel liderlik gibi kıstaslar göz önüne alınmış. Henkel, Google, T-Mobile, Vodafone ve Nike listede yer alan diğer “etik” şirketler. Dell, HSBC, McDonalds ve Toyota ise, aksine çuvallayanlar arasındalar. Bana sorarsanız “etik” kavramını daha da açmalıydı Ethispher. Mesela Ford ne yapmış da etikmiş, Dell ne yapmamış da etiğini kaybetmiş. Etik olmak ne ifade eder bir şirket için? Müşterisine karşı çok mu dürüstmüş, kardan ziyade tüketici odaklı mıymış, yeşile ne kadar değer veriyormuş, karbon ayak izleri ne alemdeymiş, küresel savaşların hangi yanına düşerlermiş, 3. Dünya ülkelerinde insani şartlardan uzak çalışanları, fabrikaları var mıymış, etik cinayet olur muymuş, bu etik yapı ahlaksızlığı doğurur muymuş?

2 yorum:

mydeniz2001 dedi ki...

oha denir
çüs denir buna
nike hem de
en kirlilerinden biri hem de
yuh yani
pes yani

anti dedi ki...

eski işyerime istifamı verdiğimde, daha iyi bi iş teklifini kabul edip ayrılmama etik dışı diyip de bir buçuk maaşımı aylarca vermeyen genel müdürler de bu listede nike'tan sonra yer almalıydı.